1. Pedagogiczne Studia Podyplomowe przygotowujące do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Zakres tematyczny:
|
Grupa zajęć |
Zajęcia |
Minimalna liczba godzin zgodna z rozporządzeniem |
Minimalna liczba punktów ECTS zgodna z rozporządzeniem |
|
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne |
Psychologia |
90 |
10 |
|
Pedagogika |
90 |
||
|
Praktyki zawodowe |
30 |
||
|
Podstawy dydaktyki i emisji głosu |
Podstawy dydaktyki |
60 |
3 |
|
Emisja głosu |
|||
|
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej |
Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć |
90 |
7 |
|
Praktyki zawodowe |
60 |
Wymagania wstępne:
Studia przeznaczone dla absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku, którego program studiów określał efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wszystkim wymaganiom odpowiednio podstawy programowej przedmiotu nauczania lub podstawy programowej kształcenia w zawodzie lub treściom prowadzonych zajęć, nieposiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.
2. Pedagogiczne Studia Podyplomowe przygotowujące do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu
Zakres tematyczny:
|
Grupa zajęć |
Zajęcia |
Minimalna liczba godzin zgodna z rozporządzeniem |
Minimalna liczba punktów ECTS zgodna z rozporządzeniem |
|
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne |
Psychologia |
90 |
10 |
|
Pedagogika |
90 |
||
|
Praktyki zawodowe |
30 |
||
|
Podstawy dydaktyki i emisji głosu |
Podstawy dydaktyki |
60 |
3 |
|
Emisja głosu |
|||
|
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej, teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu |
Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć |
150 |
15 |
|
Praktyki zawodowe |
120 |
Wymagania wstępne:
Studia przeznaczone dla absolwentów studiów co najmniej pierwszego stopnia na kierunku, którego program studiów określał efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wszystkim wymaganiom podstawy programowej kształcenia w zawodzie, nieposiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.
3. Pedagogiczne Studia Podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa
Zakres tematyczny:
|
Grupa zajęć |
Zajęcia |
Minimalna liczba godzin zgodna z rozporządzeniem |
Minimalna liczba punktów ECTS zgodna z rozporządzeniem |
|
Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa |
Pedagogika |
60 |
14 |
|
Metodyka pracy nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty |
120 |
||
|
Praktyki zawodowe |
120 |
Wymagania wstępne:
Studia przeznaczone dla absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia.
4. Pedagogiczne Studia Podyplomowe przygotowujące do nauczania języka obcego dla osób bez przygotowania merytorycznego, a legitymujących się znajomością tego języka lub ukończyli studia w państwie, w którym językiem urzędowym jest ten język.
Zakres tematyczny:
|
Grupa zajęć |
Zajęcia |
Minimalna liczba godzin zgodna z rozporządzeniem |
Minimalna liczba punktów ECTS zgodna z rozporządzeniem |
|
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne |
Psychologia |
90 |
10 |
|
Pedagogika |
90 |
||
|
Praktyki zawodowe |
30 |
||
|
Podstawy dydaktyki i emisji głosu |
Podstawy dydaktyki |
60 |
3 |
|
Emisja głosu |
|||
|
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej |
Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć |
90 |
7 |
|
Praktyki zawodowe |
60 |
Wymagania wstępne:
Studia przeznaczone dla absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku, którego program studiów nie określał efektów uczenia się obejmujących wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom podstawy programowej nauczania tego języka, a którzy legitymują się znajomością tego języka odpowiednią do wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287) i potwierdzoną zgodnie z tymi przepisami, lub ukończyli studia w państwie, w którym językiem urzędowym jest ten język, nieposiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.

Pedagog, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, nauczyciel akademicki na uczelniach pedagogicznych, autorka wielu publikacji, koordynatorka ogólnopolskich projektów, trener umiejętności psychospołecznych.
Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, seksuolog kliniczny, praktykująca psychoterapeutka poznawczo-behawioralną. Studia magisterskie i doktorskie ukończyła w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Absolwentka studiów podyplomowych „Pomoc psychologiczna w dziedzinie seksuologii” i Szkoły Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej. Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Psychologii Klinicznej i Zdrowia Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Autorka artykułów naukowych i kierownik projektów badawczych.
Doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego, socjolog, socjoterapeuta, wychowawca – nauczyciel. W swoich obszarach badawczych koncentruje się wokół tematyki edukacji tanatologicznej i jej jakości oraz jej znaczenie dla prawidłowego rozwoju człowieka, a także wokół zagadnień budowania sieci wsparcia dla uczniów znajdujących się w sytuacjach trudnych.
